Udržet si štíhlou postavu je opravdu těžké – obzvláště po dětech. Spalování a trávení se zpomaluje a tuky přibývají. Nicméně nevěšte hlavu, víme jak se z tohoto začarovaného kruhu rychle dostat!

V prvním kroku je nutné, abyste si změřila svůj BMI index. K tomu slouží takzvaná BMI kalkulačka. Jedná se o online nástroj, do kterého zadáte vaše hodnoty – konkrétně výšku, věk, hmotnost a pohlaví. Pomocí těchto základních informací je vám pak vypočteno, jak na tom s vaší kondicí jste. Výsledná hodnota ukazuje, zda jste podvyživení, v normě, nebo při těle. Tato hodnota by pro vás měla být směrodatná. Pokud vám vyjde naprosto průměrný výsledek, problém máte pravděpodobně jen ve vaší hlavě a s váhou není potřeba nic zásadního dělat.

žena v tělocvičně

Problém však nastává, pokud vám vyjde hodnota příliš nízká, nebo vysoká. Nízká hodnota ukazuje, že jste podvyživení. V takovém případě začněte více dbát na nutričně hodnotné potraviny. Pravidelně ještě a myslete na to, že jídlo je k životu opravdu potřeba. Pokud se váš problém nezlepší, navštivte lékaře. Může se jednat mimo jiné například i o potravinovou alergii.

cvičící žena

Pokud máte opačný problém a jste naopak více při těle, platí pro vás obdobná pravidla. Ještě pravidelně v malých dávkách. Myslete na dostatečný příjem tekutin. Taktéž by vaše potrava měla být bohatá na vlákninu – tu naleznete především v ovoci, zelenině, ovesných kaších nebo ve speciálních produktech. Je to totiž právě vláknina, která vás zasytí na hodně dlouhou dobu. Budete si pak připadat plní a nebudete mít chuť mlsat nezdravé věci.

Samozřejmostí je, že pokud jste obézní, musíte mimo správný jídelníček do své životosprávy zařadit i pohyb. V ideálním případě by se sport měl stát součástí vašeho život. Neměli byste jej brát jako povinnost. Zkrátka, pohyb vás musí bavit. Kupte si tak například psa a choďte na dlouhé procházky!