Hlavním cílem jakékoliv firmy, bez ohledu na její velikost či zaměření, je vydělat co nejvíce peněz. K tomu však potřebuje mít co nejvíce zákazníků. To však není tak jednoduché, zvlášť když vezmeme v úvahu, že konkurence se snaží přesně o to samé.

Je tedy jasné, že správně zvolená marketingová strategie je klíčem k úspěchu. A ačkoliv mezi běžnými lidmi je zdaleka nejznámější klasická televizní reklama (a je fakt, že je i v současnosti stále tou nejúčinnější), rozhodně to není jediný způsob.

cepice1

Poměrně často využívanou možností je i rozdávání či prodej nejrůznějších propagačních předmětů. Ty obvykle bývají spojeny s nějakou akcí, aby jim dodaly nádech exkluzivity, něčeho, co mnoho lidí nemá. I proto jsou v těchto případech obvykle vydávány „limitované edice“ a podobně.

Jedním z těchto předmětů jsou například reklamní čepice. Jedná se obvykle o kšiltovky či kulichy, které mají na přední straně natištěno či našito logo dané firmy, případně i název události, při jejíž příležitosti jsou rozdávány či prodávány.

cepice2

Jejich hlavním cílem je samozřejmě přitáhnout co nejvíce zákazníků. Například člověk, který ji dostane nebo si ji koupí, mnohem pravděpodobněji u dané firmy nakoupí, protože bude jednak cítit hrdost, že má čepici s jejím logem, a zároveň bude mít pocit, že se o své zákazníky stará – přeci pro ně nechává vyrábět tyto speciální produkty!

Další efekt, který tento způsob marketingu má, je ten, že lidé uvidí daného člověka onu čepici nosit, a uvidí tedy i logo oné firmy. A je pravděpodobné, že je přepadne zvědavost a danou pobočku navštíví. A čím více těchto návštěvníků bude, tím je pravděpodobnější, že si některý z nich něco koupí.

Je tedy jasné, že i zde se jedná jen o další způsob, jak firmy zvyšují svůj zisk. A faktem je, že funguje. Není sice tak účinný jako některé jiné způsoby, avšak funguje dostatečně na to, aby přinesl peníze. A o to zde jde především.