Přes léto spousta z nás vsází na ovesné cereálie nebo zdravé a rychlé smoothie, jenže co v zimě? Po ránu chceme zahřát naše tělo a přitom mu dodat potřebnou energii na celé dopoledne a v takovém případě je nejlepší sáhnout po kaši. Navíc jí můžeme pokaždé připravit z jiných obilovin a ochutit dalšími pochutinami jako jsou nejrůznější sirupy, čerstvé nebo sušené ovoce a zapomenout bychom neměli ani pořádnou dávku nasycených mastných kyselin v podobě oříšků. Zkusit byste rozhodně měli vlašské, makadamové, para nebo lískové oříšky Nakliceno, které jsou velmi chutné a ozvláštní sladkou snídani.Ovesná kaše
 

Pro jakou kaši se rozhodnout? Výběr je široký…

Pokud se vám pod pojmem kaše vybaví lepkavá hmota z krupice, nyní vás velmi rychle vyvedeme z omylu. Kaši můžete vytvořit hned z několika dalších obilovin, které jsou zdravé a mají vysokou výživovou hodnotu. Pokud tento pokrm ještě doplníte o čerstvé ovoce a oříšky, máte snídani, za kterou vám vaše tělo určitě poděkuje.
 

  • Rýžová

Rýže je skvělým zdrojem škrobu. Škrob v rýží tělo zpracovává pomalu a postupně do těla uvolňuje glukózu, což pomáhá udržovat stabilní hladinu cukru v krvi. Právě díky postupnému uvolňování glukózy nebudete mít hlad až do oběda a nebudou vás zbytečně trápit chutě na sladké. Budete mít i více energie a lépe se vám bude soustředit.nuts-3248743_640
 

  • Jáhlová

Jáhly jsme ještě do nedávna mohli najít ve spižírnách našich babiček, které je hojně využívaly. V dnešní době už je tato potravina velmi opomíjená, což je určitě škoda. Obsahuje spoustu minerálů, draslíku nebo fosforu a antioxidantu křemíku. Ten podporuje zdravý růst vlasů a nehtů, má protizánětlivé účinky a bojuje se stárnutím pleti.
 

  • Pohanková

Pohanková kaše je velmi oblíbená hlavně pro svojí nezaměnitelnou oříškovou chuť. Navíc je zdrojem rutinu, který pomáhá proti prevenci křečových žil.