Vezměme si bankovnictví jedné z nich. Není nutné ji hned jmenovat, každý její klient ji okamžitě pozná.

Člověk, který používá selský rozum, by předpokládal, že díky velkému výběru bank, si každá z nich bude svého zákazníka vážit a nebude to dávat najevo jen tím, že na přepážce mu bude nabízet bonbony.
čtyři mastercard

Kdysi zavedení služby Servis 24 bylo příjemnou změnou, která umožňovala každému zákazníkovi spolupracovat přes telefon a později i přes internet. Přestalo být nutné vždy navštěvovat pobočku.

Ti, co zde měli účet, byli spokojení. Proto odměnou pro ještě větší spokojenost bylo zavedení i bod karty. Smlouvy s vybranými obchody, které připisovaly body za nákup, lákaly zákazníky, které si např. elektroniku přišli koupit sem, kde smlouva byla uzavřena, raději, než ke konkurenci. Za nasbírané body bylo možné nakoupit zboží a zbytek doplatit, nebo si dobít telefon či vybrat si jinou odměnu a všem to vyhovovalo.

Internetové bankovnictví bylo skvělé. Lehce ovladatelné, a když dotyčný zaplatil, přišla potvrzovací SMS, aby klient věděl, že opravdu k transakci došlo.

Ale časy se mění a Česká spořitelna zavedla novou službu. George. Vlastně to ani není služba v pravém slova smyslu, protože zákazník nemá na výběr.  Servis 24 byl zrušen a byl nahrazen.
bezhotovostní placení

Co nabízí George

Chytré vyhledávání, automatické třídění plateb, upozornění na budoucí výdaje, vlastní bezpečné nastavení, klíč, který potvrzuje platby bezpečněji a slibuje, že účtenky budou vždy po ruce, platby budou jednodušší.

Vlastně slibuje jen samé výhody a hlásá, že se Servisem 24 se ani nedá srovnat. To je pravda, jen je to trochu jinak. Ale k tomu se dostaneme.

Jak doopravdy funguje

Především chybí intuitivní ovládání, kdy klient má problém s dohledáním informací. Bohužel ve chvíli, kdy zavoláte na infolinku, mají s vaším dotazem problém a hledají a klikají a klikají.

Pokud jste peníze vložili do nějakého fondu a chcete ho prodat, nemáte šanci dohledat, za jaký obnos se tak stane. Je to tajné. Proč? Na infolince vám sdělí, že je to kvůli případným machinacím, proto vidíte jen informaci 3 dny starou. Nakonec se dozvíte, že nespokojenost lidí s touto službou je dost velká.

Další problém nastane ve chvíli, kdy zadáte internetovou platbu. Už vám nepřijde žádná potvrzovací zpráva či e-mail. Nevíte, na čem jste a jestli jste doopravdy zaplatili.

 Ale ani historie není tím, co slibuje. Žádné jednoduché rozkliknutí, ale naopak, klik. klik…

Pokud se chcete o víkendu podívat a zkontrolovat si účet, zpravidla na vás koukne věta, že se provádí údržba a vy se nikam nedostanete.

Bohužel i všemi oblíbený i bod byl zrušen.

Je to tak. Služba není dobrá, lidé jsou nespokojení, ale Česká spořitelna s tím nehodlá nic dělat, protože si management stojí za tím, že je vše vylepšené. Je vidět, že oni mají účty v jiných, pro klienty orientovaných, bankách.